Actualizează scorul la Biroul de Credit – Perioada de actualizare
Băncile și agențiile de finanțare, înainte de a decide dacă acordă sau nu împrumuturi și credite ipotecare, efectuează întotdeauna verificările corespunzătoare asupra solicitantului. În acest scop, un instrument foarte util sunt serviciile puse la dispoziție de companiile private care monitorizează relațiile financiare dintre furnizorii de credit și clienți.
Este destul de evidentă importanța de a nu ajunge în acest tip de listă neagră a debitorilor , pentru a nu exclude posibilitatea de a accesa credite ipotecare, împrumuturi sau plăți în rate. Așadar, să înțelegem cum funcționează, cât durează posibilul raport de rău plătitor și dacă există o procedură pentru a solicita anularea datelor negative înainte de termenul obișnuit.
Scopul acestui serviciu este de a oferi, în special băncilor și instituțiilor financiare, o evaluare precisă a solicitantului de credit. Deci este un instrument în beneficiul celor care s-au comportat întotdeauna corect și au plătit ratele la timp. Mii de tranzacții financiare referitoare la plata creditelor ipotecare bancare, împrumuturi, precum și împrumuturi necesare pentru plata amânată a bunurilor achiziționate în magazine, centre comerciale, dealeri etc. sunt înregistrate în fiecare zi în baza de date.
În baza de date ajung și tranzacțiile efectuate cu carduri de credit revolving (cele care efectuează plata automată în rate a sumei). Este important de subliniat că înregistrarea se referă nu numai la situații de insolvență sau restanțe, ci și la tranzacții de succes care demonstrează fiabilitatea subiectului.
Cum funcționează baza de date
Atunci când un ofițer de credite sau ipoteci trebuie să înceapă o practică, una dintre primele operațiuni este verificarea solvabilității garantate de solicitant. Abia după rezultatul acestei verificări banca sau intermediarul financiar decide să acorde sau nu împrumutul. Tocmai în această etapă intră în joc Biroul de Credite, care oferă o bază de date liber accesibilă în cadrul căreia se găsește profilul solicitantului de credit. Este cu adevărat ușor de înțeles cum să ai o poziție pozitivă în care să fie evidențiate caracteristici precum punctualitatea și seriozitatea, să deschidă porțile accesului la creditul solicitat și să dizolve îndoielile și neîncrederea în cei care trebuie să acorde creditul.
Este de la sine înțeles că dacă din baza de date iese portretul unui rău plătitor , de mai multe ori ocupându-se de întârzierea plăților sau chiar de situații de insolvență, va fi foarte puțin probabil ca creditorul să poată accepta cererea de împrumut și, puțin probabil, va sa poată acorda orice tip de plata in rate chiar si pentru sume modeste.
Cum se anulează raportul de rău plătitor?
Deși am vorbit deja despre subiect în paragraful anterior, este bine să subliniem din nou că regula generală nu permite nicio posibilitate de a solicita în prealabil anularea datelor negative. Operațiunea se desfășoară automat și gratuit odată ce termenele stabilite prin codul de etică au trecut și fără ca subiectul să fie nevoit să ia inițiative sau să depună o cerere anume.